AANBEVELINGEN

agenda

Op deze pagina diverse aanbevelingen en reacties van collega’s waarmee ik gewerkt heb.
Voor reacties en aanbevelingen op het KoningsspelenPakket: Klik HIER

..

..

..

Aanbevelingen en reacties:

..

  • Reacties van leerkrachten die ik heb begeleid als coach voor Onderwijspioniers:

Je benadert de zaken op een zonnige manier, vanuit een positieve blik. Daar houd ik van, wat dat is opbouwend. Voor mijn gevoel kreeg ik van jou direct een positieve boost.’
‘Bedankt dat ik mijn ‘ei’ kwijt kon bij jou!’
‘Er zijn veel keuzes te maken in het leven van een pionier, maar jij weet ons de richting te wijzen zonder wegwijzers te gebruiken. Bedankt daarvoor.’ 

  • Reacties en aanbevelingen naar aanleiding van een traject beeldbegeleiding waarbij ik beide leerkrachten van één groep heb begeleid:

‘Ik heb Geke ervaren als een prettige en rustige persoonlijkheid. Ze creëert een voor de leerkrachten veilige leeromgeving en weet op basis van eigen praktijkervaring praktisch te begeleiden. Haar presentatie en afhandeling van de opdracht richting de opdrachtgever is transparant en to-the-point. Ik kan Geke als beeldbegeleider dan ook van harte aanbevelen aan anderen.’
Service Category: Beeldbegeleider
Year first hired: 2014
Top Qualities: Expert, Good Value, On Time
Arja Aarnoudse, directeur Het Anker, Amersfoort op LinkedIn

‘Geke geeft op een positieve manier begeleiding. Dit nodigt uit tot openheid en ze heeft talloze leuke ideeën. Ze helpt je snel over de drempel heen van een camera in de klas en ze helpt om te kijken wat werkt en wat niet werkt in je lessen.’
Annacarien Huisman, Het Anker, Amersfoort

  • Reacties naar aanleiding van bijeenkomsten:
    • ‘Fijn dat er zoveel aandacht is voor onze eigen inbreng; goed!’
    • ‘Leuk dat je kinderen aan het woord laat en dit laat zien in een filmpje.’
    • ‘De bijeenkomst zou van mij langer mogen duren.’
    • ‘Ik heb meer dan voldoende ideeën en inspiratie opgedaan; leuk materiaal!’
    • ‘Goed dat je theorie en praktijk aan elkaar verbonden hebt.’
  • Reactie naar aanleiding van een traject leerling-bemiddeling:

‘Geke geeft op een positieve manier de pleinmediationtraining. De kinderen die de training volgden gingen met plezier naar de training toe. De basisvaardigheden voor pleinmediators worden stap voor stap aangeleerd en er wordt kritisch door de kinderen naar zichzelf en naar ander gekeken. Ik stond er verbaasd van wat de kinderen elkaar voor goede, opbouwende kritiek kunnen geven. Een aanrader voor veel basisscholen!’
‘De handleiding is goed te volgen. Er staat een werkbare opbouw in. De cd-rom is handig met alle voorbeeldbrieven erin, die zo in de praktijk gebruikt kunnen worden.’
Marina Loijenga, Basisschool Anne de Vries, Epe

  • Reacties van docenten van de Masteropleiding SVIB naar aanleiding van de begeleidingen:

‘Kortom: heel adequate en Passende coachende begeleiding door jou van collega’s en groepen leerlingen!’ (n.a.v. begeleiding bij klassenvergaderingen)

‘Je geeft blijk van een volkomen overzicht en inzicht! Knap werk!’ (n.a.v. ondersteuning van een collega met een leerling met meervoudige gedragsproblemen / ontwikkelingsstoornissen. )

‘Conclusie: Ik heb met plezier naar de fragmenten uit dit traject gekeken. Je voert de gesprekken op een prettige en gerichte manier. Je slaagt er goed en professioneel in om bij het leerkracht-gedrag van ……. te komen. Zij komt uiteindelijk, met jouw ondersteuning, bij haar opvattingen terecht en daar blijkt ook de sleutel tot verandering te liggen. Deze positieve verandering en ontwikkeling bij ……… komt heel goed in beeld. Het geheel van deze prestatie is zeer goed.’ (n.a.v. een SVIB traject)

  • Aanbevelingen van collega’s
    • ‘Doelgericht’ – ‘Inzicht in de praktijk’ – ‘Stimulerend’
    • ‘Duidelijke uitleg, goed voorbereid’
    • ‘Geke is betrokken, is open, geeft complimenten, laat je in je waarde, geeft tips etc.’
    • ‘De grote betrokkenheid van Geke is een sterk punt. Ze laat je zelf de punten zoeken. Weet goede vragen te stellen.’
    • ‘Ruimte voor je eigen mening’
    • ‘Dat alles voor elkaar is, grote betrokkenheid’
    • ‘Goede begeleidingscapaciteiten, positief gevoel’
    • ‘Geke is heel grondig te werk gegaan. Ze geeft steeds snel een goede terugkoppeling van informatie naar mij als leerkracht. Ze heeft een onbevooroordeelde blik. Geke is ook erg stipt, komt afspraken na en is daardoor erg betrouwbaar, dat is heel prettig. Sterke punten: Grondigheid en uitvoerigheid, goede communicatie naar mij als leerkracht.’
    • ‘Geke Versprille is een kanjer als het gaat om aansluiten bij het kind. Dat zie je terug in alles wat ze doet en zeker in de spellen die ze ontwikkelt.’
      Bert Huisman

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *